We wtorek 17 listopada odbyła się II edycja Akademii Internacjonalizacji. Tym razem uczestnicy przenieśli się na Bałkany, których gospodarka, kultura i marketing były tematem szkolenia. Z uwagi na panującą pandemię szkolenie odbyło się wirtualnie, za pomocą platformy internetowej.
Bałkany nie tylko dla turystów
Szkolenie zostało otwarte przez Prezesa FGSA Krystiana Stępnia, który zauważył, że kraje bałkańskie prócz licznych walorów turystycznych są również interesującym kierunkiem ekspansji dla biznesu. Następnie głos zabrała Pani Beata Witkowska, która prowadziła spotkanie, a także występowała w roli eksperta w zakresie prawa i marketingu w krajach bałkańskich.
Pierwszy blok szkolenia poświęcony był zagadnieniom związanym z prawem i prowadzeniem biznesu na Bałkanach. Wykład poprowadziła Pani Beata Witkowska, natomiast sesję pytań i odpowiedzi wzbogacił Pan Zbigniew Ryński z firmy POLTRADE, która od wielu lat działa w Czarnogórze i który chętnie dzielił się swoim doświadczeniem.
Po przerwie głos zabrał Pan dr Petrit Dollani, który podzielił się z uczestnikami wiedzą w zakresie kultury biznesowej i prowadzenia negocjacji z kontrahentami z Bałkanów. Również w tej części padło wiele interesujących pytań. Pomimo, że większość krajów Bałkańskich należy do grupy krajów słowiańskich, występują pewne różnice kulturowe, o których należy pamiętać prowadząc biznes.
Ostatni blok dotyczył marketingu z uwzględnieniem specyfiki Bałkanów, który ponownie poprowadziła Pani Beata Witkowska we współpracy z Panią Anną Modrzewską ? psychologiem międzykulturowym i Panią Magdaleną Kujawą ? ekspertką w zakresie procesów logistycznych.
Warto podkreślić, że na wtorkowym szkoleniu padła rekordowa liczba pytań, a formuła łącząca wykład z panelem dyskusyjnym umożliwiła wywiązanie się ciekawych rozmów pomiędzy uczestnikami a prelegentami.
Zapraszamy na kolejne wydarzenia
Akademia Internacjonalizacji poświęcona krajom bałkańskim była ważnym elementem przygotowań do misji gospodarczej online do Chorwacji, która odbędzie się już na przełomie listopada i grudnia. Zapisy na misję trwają do 20 listopada. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie wydarzenia.
Kolejna edycja Akademii Internacjonalizacji odbędzie się już 9 grudnia 2020 r., również w formie wirtualnej. Tematem szkolenia będą rynki Kaukazu i Azji Centralnej (Gruzja, Armenia, Azerbejdżan, Kazachstan). Szczegóły już wkrótce na naszej stronie internetowej, profilu na portalu Facebook.