28 maja 2020 r. odbyła się pierwsza edycja Akademii Internacjonalizacji – projektu szkoleniowego skierowanego do przedsiębiorców z sektora MŚP województwa śląskiego, realizowanego w ramach projektu ?Promocja gospodarcza regionu oraz działania związane z tworzeniem przyjaznych warunków do inwestowania i eksportowania?.
Tematem szkolenia były rynki Bliskiego Wschodu i Izraela. Eksperci w dziedzinach marketingu międzynarodowego, prawa i dyplomacji przybliżyli uczestnikom specyfikę prowadzenia działalności w Izraelu, Arabii Saudyskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i innych rynkach Bliskiego Wschodu.
Eksperci o Izraelu i Bliskim Wschodzie
Spotkanie otworzył Pan Jacek Miketa, Wiceprezes Zarządu Funduszu Górnośląskiego SA, który przywitał wszystkich uczestników i wprowadził w kontekst szkolenia. Następnie głos zabrał Pan Witold Bańka ? Prezes Światowej Agencji Antydopingowej WADA i Ambasador Marki Śląskie.
Po krótkim otwarciu głos zabrali eksperci ? w pierwszej kolejności wystąpił Pan Łukasz Biernacki, który przedstawił uczestnikom szkolenia temat marketingu międzynarodowego z uwzględnieniem specyfiki rynku izraelskiego oraz rynków Bliskiego Wschodu. Podczas wystąpienia uczestnicy szkolenia mogli dowiedzieć się m.in. jak zaadaptować strategie e-marketingowe do specyfiki tamtejszych rynków.
Drugi blok tematyczny został poświęcony gospodarce oraz prawu międzynarodowemu, które obowiązuje w relacjach biznesowych z krajami Bliskiego Wschodu i poprowadził go Pan Marcin Krzyżanowski, orientalista i menadżer z wieloletnim doświadczeniem w obszarze zarządzania strategicznego oraz kryzysowego, właściciel firmy Harekat Consulting. W trakcie szkolenia uczestnicy poznali szczegółowe dane na temat wielkości i struktury wymiany handlowej Polski z Izraelem, Arabią Saudyjską i ZEA, a także otrzymali szereg porad dotyczących działalności na rynkach Bliskiego Wschodu.
Jako ostatnia wystąpiła Pani Bogumiła Więcław z Ministerstwa Spraw Zagranicznych, wieloletni pracownik placówek dyplomatycznych m.in. w Helsinkach, Waszyngtonie, Canberze. Ekspertka w swoim wystąpieniu przedstawiła najważniejsze zagadnienia dotyczące różnic kulturowych, społecznych i mentalnych w Izraelu oraz krajach Bliskiego Wschodu, mające znaczenia dla skutecznej komunikacji i realizacji planowanych przedsięwzięć.
Zapraszamy na kolejne szkolenia
Pomimo odmiennej, internetowej formy pierwsza edycja Akademii Internacjonalizacji zakończyła się sukcesem i dla wielu przedsiębiorców stała się okazją do poznania specyfiki nowych rynków. Warto nadmienić, że temat szkolenia nie był przypadkowy, bowiem już w czerwcu odbędzie się szereg webinariów z udziałem przedsiębiorców i ekspertów z Izraela, z którymi nawiązaliśmy kontakt podczas tegorocznej misji gospodarczej w Tel-Awiwie.
Jeszcze w tym roku planowane są dwie edycje Akademii Internacjonalizacji, których tematyka uzależniona będzie od planowanych targów i misji gospodarczych. Coraz luźniejsze restrykcje dają nadzieję na zorganizowanie stacjonarnej formy szkolenia.
Zapraszamy do śledzenia naszej strony internetowej, profilu na portalu Facebook oraz do zapisania się do naszego newslettera.